 |
 | Ranking silników w polskich motorowerach |  |
motonita
Dołączył: 04 Mar 2006 |
Posty: 288 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Stalowa Wola |
|
 |
Wysłany: Czw 20:47, 16 Mar 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Ktory silnik uwazacie za najlepszy...
Najbardziej niezawodny...
Unikatowy...
Zagłosujcie i napiszcie dlaczego tak uwazacie...
R1 Gnom 1 powojenny silnik..... montowany do rowerów...
SM 02 montowany w Komarze 230 oraz w rysiu
S-38 silnik montowany w komarach model 231
S-38B silnik montowany w komarach model 232
S-38B4 silnik montowany w komarach model 2330
S-38SH silnik montowany w komarach model 2338 (jednobiegowy)
S-38ZB4 silnik montowany w komarach model 2350, 2351, 2360, 2361 (na kopniak)
S-38ZB42 silnik montowany w komarach model 2352 (inny kształt)
010 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 700, 710 (kwadratowy z pedałami)
017 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 750, Polo 760
019 silnik montowany w komarach model 2370-50T1, 2375-50TS1
023 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet M780, M781, Ogar 205, Pony M2,M301
025 silnik montowany w motorowerze Romet 100, Pony M3
027 silnik montowany w motorowerze Chart210 i 211
Jawa 225 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet 110, Ogar 200, Ogar 201
|
Post został pochwalony 0 razy
|
 |
|
 |
 | |  |
 | Ogar 200 |  |
garand
Dołączył: 02 Mar 2006 |
Posty: 33 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
 |
Wysłany: Czw 23:11, 16 Mar 2006 |
|
 |
|
 |
 |
najlepiej wspominam silnik ogarka - (jawa) niejeden raz po lesie szalałem, po błocie, piachu, z pasazerem, obciazony do granic mozliwosci .........i ...dalej jechał !!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
Gość
|
 |
Wysłany: Śro 17:30, 22 Mar 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Najlepszym silnikiem w polskich "komarach" był silnik 019. Montowany w większych ramach na kołach 19"(czyli ROMET T-50-1 i TS-50-1). Jest 3-biegowy i niezawodny!!!! Pociągnął pod gorkę 4 osoby(razem obciążenie ok. 220kg). Sam mam takiego i jest za*******!!! Naprwdę extra, do tego unikat. W promieniu 200km od mojej miejscowości nie ma drugiego takiego(znaczy chyba=>). Chodzi cicho jak skuter i do tego ma ogromną moc! (wdł. producenta 2,5km, ale... ma większą).
|
|
Gość
|
 |
Wysłany: Pią 9:35, 30 Cze 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Jaki jest lepszy motorower ogar 205 czy romet T-50-1
|
|
Gość
|
 |
Wysłany: Pią 9:39, 30 Cze 2006 |
|
 |
|
 |
 |
sory chodziło mi o romet ogar 200 romet T-50-1
i
|
|
nallopa
Gość
|
 |
Wysłany: Śro 20:34, 05 Lip 2006 |
|
 |
|
 |
 |
sm01/sm02 i jawa 223
|
|
Koczkodan
Gość
|
 |
Wysłany: Śro 22:54, 06 Wrz 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Moim ulubieńcem jest silnik 019. Jest to bardzo ciekawa konstrukcja. Posiadam własnoręcznie wyremontowany egzemplarz i wciąż zadziwia mnie on swoimi możliwościami. Silnik ten jest już dosyć skomplikowany, przy czym jego konstrukcja jest delikatna i nie toleruje brutalnej eksploatacji co w polskich warunkach przysporzyło mu złej sławy.
Przy okazji w przypadku motorowerów (czy może lekkich motocykli??) Romet 50-T-1 i 50-TS-1 obowiązywało ich podwójne nazewnictwo: 50-T-1=Komar2370 oraz 50-TS-1=Komar2375. W silnik 019 wyposażony był też Romet 50-T-3 (protoplasta Ogarów).
|
|
motonita
Dołączył: 04 Mar 2006 |
Posty: 288 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Stalowa Wola |
|
 |
Wysłany: Czw 11:52, 07 Wrz 2006 |
|
 |
|
 |
 |
no to było napisane z pałzom a nie z przecinkiem te modele,
a masz fotki tego 50 t 3?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
Koczkodan
Gość
|
 |
Wysłany: Czw 21:27, 07 Wrz 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Nie posiadam, tylko raz widziałem oryginalny egzemplarz (ja mam 50-T-1), ale fabrycznie sprzęt ten wyglądał następująco: rama (koła też) identyczna jak te znana z Ogara 205, silnik 019, jedyne różnice w wyglądzie w stosunku do ogara 205: normalne lampy przednia i tylna znane np z Komara 2351, trochę inne siedzenie, inny wydech i prawdopodobnie trochę inny bagażnik. Romet 50-T-3 to jeden z najrzadszych polskich motorowerów. Powstało bardzo niewiele tych pojazdów, te które do dziś ocalały powszechnie mylone są z ogarami, tym bardziej, że tylko w niewielu uchował się fabryczny silnik 019 (często zmieniany na np silnik 023 odporniejszy na wredną eksplotację i tańszy w naprawach).
|
|
motonita
Dołączył: 04 Mar 2006 |
Posty: 288 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Stalowa Wola |
|
 |
Wysłany: Pią 8:14, 08 Wrz 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Szczeze nigdy o takim nawet nie slyszałem.... ale zawsze mozna przeciez sobie takiego zrobic:)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
 |
 | |  |
 |
 | |  |
Koczkodan
Gość
|
 |
Wysłany: Pią 16:05, 08 Wrz 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Precyzuję od razu że w polskich motorowerach stosowano dwa czeskie silniki: Jawa 223 i Jawa 225. Ten pierwzy to Zespół napędowy montowany w Ogarach 200 i 201 (tu znó powracam do nieszczęsnego Rometa 50-T-3: w czasie jego produkcji Dezamet przerwał wytwarzanie silnika 019 i trzeba było znależć nowe źródło napędu dla dwuosobowego motoroweru-postanowiono zastosować silnik czeski, zdławiony do 2KM przy 4500obr/min, wymagało to jednak opracowania nowej ramy...-tak powstał Ogar 200. Dopiero potem powstał pomysł wstawienia do ramy od 50-T-3 silnika 023 czyli stworzenia Ogara 205). Silnik Jawa 225 jest zupełnie inny-wyposażony jest w automatyczne, odśrodkowe sprzengło i samoczynnie przełanczającą się dwubiegową przekładnię-stosowany był on w Kadecie 110 Automatik.
|
|
 |
 | |  |
Gość
|
 |
Wysłany: Nie 15:34, 29 Paź 2006 |
|
 |
|
 |
 |
Hmm... silniczek GNOM to raczej osobna kategoria ;) Bezkonkurencyjny produkt!!! A i pamiętajmy jeszcze, że silnik s38 był też montowany w Rysiu (ostatnia seria z roku 1963, wiem bo mam taki). pozdrawiam
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
|
|
|
|  |