Forum Retro Stalowa Wola Strona Główna


Retro Stalowa Wola
Klub Miłośników Starej Motoryzacji
Odpowiedz do tematu
Ranking silników w polskich motorowerach
motonita



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Ktory silnik uwazacie za najlepszy...

Najbardziej niezawodny...

Unikatowy...

Zagłosujcie i napiszcie dlaczego tak uwazacie...



R1 Gnom 1 powojenny silnik..... montowany do rowerów...
SM 02 montowany w Komarze 230 oraz w rysiu
S-38 silnik montowany w komarach model 231
S-38B silnik montowany w komarach model 232
S-38B4 silnik montowany w komarach model 2330
S-38SH silnik montowany w komarach model 2338 (jednobiegowy)
S-38ZB4 silnik montowany w komarach model 2350, 2351, 2360, 2361 (na kopniak)
S-38ZB42 silnik montowany w komarach model 2352 (inny kształt)
010 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 700, 710 (kwadratowy z pedałami)
017 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 750, Polo 760
019 silnik montowany w komarach model 2370-50T1, 2375-50TS1
023 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet M780, M781, Ogar 205, Pony M2,M301
025 silnik montowany w motorowerze Romet 100, Pony M3
027 silnik montowany w motorowerze Chart210 i 211
Jawa 225 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet 110, Ogar 200, Ogar 201


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
TomaszU
Gość



na muj gust to kwadraciak w motorynie zdawal egzamin 025 to jest cuśRazz
Ogar 200
garand



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

najlepiej wspominam silnik ogarka - (jawa) niejeden raz po lesie szalałem, po błocie, piachu, z pasazerem, obciazony do granic mozliwosci .........i ...dalej jechał !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jackare
Gość



019 czyli polski 3 biegowy "kwadraciok" pracował rewelacyjnie. Potrzebował niestety nieco większej kulturt tchnicznej od użytkownika niż ta która była w latach jego produkcji Sad.
Nawiasem mówiąc nie był montowany w komarach 50-T-1, tylko w rometach 50-T-1.
Najbardziej rewelacyjnie sprawował się po załozeniu tłumika od ogara z silnikiem jawki- rosła moc i sprawność a spadała głośność. Oryginalny tłumik nie był udany.
--
Jackare. Bytom/Kraków
Gość




Najlepszym silnikiem w polskich "komarach" był silnik 019. Montowany w większych ramach na kołach 19"(czyli ROMET T-50-1 i TS-50-1). Jest 3-biegowy i niezawodny!!!! Pociągnął pod gorkę 4 osoby(razem obciążenie ok. 220kg). Sam mam takiego i jest za*******!!! Naprwdę extra, do tego unikat. W promieniu 200km od mojej miejscowości nie ma drugiego takiego(znaczy chyba=>). Chodzi cicho jak skuter i do tego ma ogromną moc! (wdł. producenta 2,5km, ale... ma większą).
Gość




Jaki jest lepszy motorower ogar 205 czy romet T-50-1
Gość




sory chodziło mi o romet ogar 200 romet T-50-1
i
nallopa
Gość



sm01/sm02 i jawa 223
Koczkodan
Gość



Moim ulubieńcem jest silnik 019. Jest to bardzo ciekawa konstrukcja. Posiadam własnoręcznie wyremontowany egzemplarz i wciąż zadziwia mnie on swoimi możliwościami. Silnik ten jest już dosyć skomplikowany, przy czym jego konstrukcja jest delikatna i nie toleruje brutalnej eksploatacji co w polskich warunkach przysporzyło mu złej sławy.
Przy okazji w przypadku motorowerów (czy może lekkich motocykli??) Romet 50-T-1 i 50-TS-1 obowiązywało ich podwójne nazewnictwo: 50-T-1=Komar2370 oraz 50-TS-1=Komar2375. W silnik 019 wyposażony był też Romet 50-T-3 (protoplasta Ogarów).
motonita



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

no to było napisane z pałzom a nie z przecinkiem te modele,
a masz fotki tego 50 t 3?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Koczkodan
Gość



Nie posiadam, tylko raz widziałem oryginalny egzemplarz (ja mam 50-T-1), ale fabrycznie sprzęt ten wyglądał następująco: rama (koła też) identyczna jak te znana z Ogara 205, silnik 019, jedyne różnice w wyglądzie w stosunku do ogara 205: normalne lampy przednia i tylna znane np z Komara 2351, trochę inne siedzenie, inny wydech i prawdopodobnie trochę inny bagażnik. Romet 50-T-3 to jeden z najrzadszych polskich motorowerów. Powstało bardzo niewiele tych pojazdów, te które do dziś ocalały powszechnie mylone są z ogarami, tym bardziej, że tylko w niewielu uchował się fabryczny silnik 019 (często zmieniany na np silnik 023 odporniejszy na wredną eksplotację i tańszy w naprawach).
motonita



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Szczeze nigdy o takim nawet nie slyszałem.... ale zawsze mozna przeciez sobie takiego zrobic:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Koczkodan
Gość



Oryginał to straszna rzadkość, aha zapomniałem dodać że w odróżnieniu od Ogara 50-T-3 miał sygnał na 3V zasilany z 2 baterii 1,5V mocowanych w schowku.
Wypasione były też silniki S38SH i 010 z automatycznymi sprzengłami i jednostopniowymi skrzynkami biegów. W rankingu brakuje silników Dezamet 022 i Jawa 223, ale to szczegół, piszę tylko dlatego że silnik 223 to też ekstra konstrukcja dająca dużo radochy z jazdy, szczególnie po oddławieniu do fabrycznych w Czechach 3,5KM przy 6500 obr/min...
Koczkodan
Gość



Precyzuję od razu że w polskich motorowerach stosowano dwa czeskie silniki: Jawa 223 i Jawa 225. Ten pierwzy to Zespół napędowy montowany w Ogarach 200 i 201 (tu znó powracam do nieszczęsnego Rometa 50-T-3: w czasie jego produkcji Dezamet przerwał wytwarzanie silnika 019 i trzeba było znależć nowe źródło napędu dla dwuosobowego motoroweru-postanowiono zastosować silnik czeski, zdławiony do 2KM przy 4500obr/min, wymagało to jednak opracowania nowej ramy...-tak powstał Ogar 200. Dopiero potem powstał pomysł wstawienia do ramy od 50-T-3 silnika 023 czyli stworzenia Ogara 205). Silnik Jawa 225 jest zupełnie inny-wyposażony jest w automatyczne, odśrodkowe sprzengło i samoczynnie przełanczającą się dwubiegową przekładnię-stosowany był on w Kadecie 110 Automatik.
Gość




Hmm... silniczek GNOM to raczej osobna kategoria ;) Bezkonkurencyjny produkt!!! A i pamiętajmy jeszcze, że silnik s38 był też montowany w Rysiu (ostatnia seria z roku 1963, wiem bo mam taki). pozdrawiam
Ranking silników w polskich motorowerach
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  

  
  
 Odpowiedz do tematu