Forum Retro Stalowa Wola Strona Główna


Retro Stalowa Wola
Klub Miłośników Starej Motoryzacji
Odpowiedz do tematu
Komar 232-dziwny model
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Witam
Proszę o pomoc w ustaleniu "tożsamości" mojego Komara 232
Nie wiem co to za model
Krótki opis:
-tylnia lampa ze światłem "stop"
-bagażnik zupełnie nie spotykany w znanych mi wersjach
-tabliczka znamionowa w języku angielskim (niestety brak roku produkcji)
-silnik S-38
-sztywny tył
-nie mam na niego papierów więc więcej nie jestem w stanie powiedzieć
Pozdrawiam i proszę o pomoc
ps. niebawem wrzucę kilka zdjęć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
motonita



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 288
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

daj fotki to ci wyjasnie wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Dzisiaj wrzucę wszystko co potrzeba
Dzięki za zainteresowanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Nareszcie mam te fotki.
Może nie są zbyt dobrej jakości ale to co trzeba na nich jest.
Proszę nie zrażać się obecnym wyglądem maszyny bo właśnie jest w trakcie renowacji.
Kolor oryginalny. Pomóżcie mi. Nie wiem być może jest to jakaś domowa przeróbka....
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki za ewentualną pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHL-man



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Wygląda to na przedstawiciela eksportowej gałęzi Komarów (patrz np: Komar eksportowany do Niemiec znany tam jako Mofa Kondor (czy tam Condor...)). Charakterystyczne dla niektórych z nich były wariacje z dużymi bagażnikami (jak na foto).Fabrycznie miał też pewnie wzmocniną wersję silnika S-38(nawet 2,5KM).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Z tym wzmocnieniem to chyba prawda bo kiedyś gdy go dostałem (bylo to jakieś 6 lat temu), nie miałem pierwszego biegu i praktycznie bez problemu ruszał z dwójki:-) Był to mój pierwszy motorek i to on wprowadził mnie w świat motoryzacji. Dzięki niemu rozwinęła się moja pasja.
Dopiero niedawno zdałem sobie sprawę z tego że jest wart odremontowania. Jeśli ktoś wie jeszcze coś na ten temat to proszę pisać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHL-man



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

A jaki miałeś w nim gaźnik: zwykły GM12F czy G12 z osobnym filtrem i przysłonką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Mam gaźnik typu G12 z przesłoną rozruchową


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
batagur



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

ymmm do niemiec to nie bardzo bo tam szły NECKERMANY głównie... i tabliczka była po niemiecku... Bagażnik może być samoróbką, światłem stop nie ma co się przejmować, ciekawa maszyna godna odnowienia... A masz do niego orginalne kolanko z tłumikiem? Obczaj i podaj długość kolanka i ile z niego wchodzi do tłumika...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Mam kolanko ale nie wiem czy jest oryginalne. Jak tylko je zmierzę to dam znać. Wydaje mi się że bagażnik jest oryginalny bo ktoś musiałby się dobrze napracować żeby tak go zrobić... Nie ma na nim żadnych śladów samoróbki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHL-man



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Komar był eksportowany do wielu krajów, Niemcy to tylko przykład, a właśnie niemieckiego komara gdzieś widziałem z takim bagażnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

A tak z innej "beczki":
Znalazłem w necie aukcję z lampą tylnią identyczną jak w moim Komarku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałbym się dowiedzieć w jakich motocyklach bądź motorowerach (i kiedy) coś takiego bylo montowane. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to niech się ze mną podzieli tą wiedzą. Dzisiaj zmierzę długość tego kolanka a także zrobię zdjęcia gaźnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Miałem podać wymiary kolanka wiec podaję:
-długość około 55-56cm, kolanko wchodzi w tłumik na jakies 7 cm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHL-man



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Lampkę tę opracowano gdzieś koło 1958 roku jako znormalizowane oświetlenie do motocykli, była dostosowana do światła stop. Wyposażone były w nią SHL M06T, WFM i WSK M06 z tamtych lat, krótko chyba też Junak (na peno miał ją jeden z wózków bocznych do Junaka). Potem zastąpiono ją większą lampką "typu SHL". Pierwsze generacje Komara miały własne, małe lampki na żarówkę chyba 1,5V, potem, chyba od wprowadzenia Komara 232 zakładano do nich włśnie lampkę motocyklową przez co ludzie czasem dokładali sobie do Komara stop (było miejsce to czemu nie skorzystać?- trzeba było tylko kupić kabel, żarówkę i włącznik). Lampka przetrwała w Komarze 2320 i pochodnych oraz starszych 2330 i 2350, potem wprowadzono specjalną komarową...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koo_jot



Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechanów

Czegoś takiego mi brakowało. Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie. Czyli jednak oryginalna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Komar 232-dziwny model
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  

  
  
 Odpowiedz do tematu